Er zijn recent enkele wijzigingen geweest binnen ons klantportaal. Je zal het misschien al gemerkt hebben binnen Mijn Hostnet. Deze handleiding legt alle nieuwe en gewijzigde functies uit.
Functionaliteiten
Spamfilter
Binnen je Mijn Hostnet account vind je nu de spamfilter optie. Hier stel je in hoe streng er binnen de mailomgeving wordt gecontroleerd op spam. Ook kun je mails van bepaalde e-mailadressen accepteren of weigeren. Lees hier hoe je dit stap voor stap kunt doen.
Afwezigheidsbericht
Het is niet meer mogelijk om binnen de webmail een afwezigheidsbericht (out-of-office) in te stellen. Dit is alleen nog mogelijk via Mijn Hostnet. Deze handleiding legt uit hoe je dit kunt instellen.
Mail limieten
Er gaan een aantal limieten gekoppeld aan het versturen van mails. Dit kan invloed hebben op het goed aankomen van je mails en de werking van je e-mailadres. Meer uitleg over de limieten vind je hier.
Mailen in combinatie met webhosting
De uitgaande server voor het mailen in combinatie met bijvoorbeeld WordPress is gewijzigd. Hier vind je welke uitgaande server je nu kan gebruiken.
DNS wijzigen
Er zijn een aantal vaste DNS records die staan ingesteld. Deze kun je aan of uit vinken. Bij het toevoegen van nieuwe records is het van belang dat je de huidige records uitvinkt.
Root-folder
De root-folder van je website was altijd te herkennen aan /httpdocs. Nu kun je deze vinden binnen /webroot/sites. Zie dit artikel voor meer informatie hierover.
Abuse op je website
Het oplossen van Abuse op je website kun je nu aan de hand van deze handleiding doen. Hier kun je de stappen volgen en mocht je vragen hebben dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.