Ja, voor de meeste diensten het is mogelijk om te downgraden aan het einde van de huidige contractperiode. Bekijk hieronder de mogelijkheden.
Websitepakket downgraden
Onze webhostingpakketten, WordPress-pakketten, Website Builder-pakketten en Website Maker-pakketten kun je zelf downgraden naar een e-mailpakket:
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op de dienst die je wilt downgraden.
- Ga naar de tab 'Uitbreiden'.
- Vraag onder 'Downgraden' jouw downgrade aan.
Downgraden via een ticket
Is de downgrade van jouw keuze niet beschikbaar in Mijn Hostnet? Vraag je downgrade dan aan via een ticket. Vermeld daarbij de onderstaande gegevens, zodat we jouw downgrade snel kunnen verwerken:
- welke dienst je wilt downgraden;
- jouw akkoord voor het dataverlies* dat met de downgrade zal ontstaan;
- naar welk pakket je wilt downgraden;
- met welke looptijd de nieuwe dienst moet worden opgeleverd: 3 of 12 maanden.
* Bij een downgrade kan data verloren gaan. Dit betekent dat je website en/of e-mail worden verwijderd. Door vóór de downgrade een back-up te maken, kun je jouw data behouden en afhankelijk van het nieuwe pakket de data terugplaatsen.
VPS downgraden
Bekijk in onze handleiding Kan ik mijn VPS downgraden? hoe je kunt overstappen naar een kleinere server.
WP.one-licentie downgraden
Bij een WP.one-licentie wordt je data verspreid over de server opgeslagen. Dit betekent dat een downgrade kan leiden tot dataverlies, en je jouw WP.one-licentie daarom niet via de normale weg kunt downgraden. Neem contact op met onze Klantenservice als je wilt overstappen naar een kleinere licentie. We helpen je graag verder.
Downgrade annuleren
Wil je jouw dienst toch niet downgraden? Dan kun je jouw downgrade tot een dag vóór de downgrade-datum annuleren.
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op de dienst die gedowngradet gaat worden.
- Klik bij de blauwe melding op 'Downgrade annuleren' en volg de stappen.
Ook upgraden is mogelijk. Bij een upgrade worden de kosten van het eerdere pakket verrekend bij de nieuwe factuur.
Websitepakket upgraden
Onze webhostingpakketten, WordPress-pakketten, Website Builder-pakketten en Website Maker-pakketten kun je zelf upgraden.
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op de dienst die je wilt upgraden.
- Ga naar de tab 'Uitbreiden'.
- Vraag onder 'Upgraden' jouw upgrade aan.
Upgraden via een ticket
Is de upgrade van jouw keuze niet beschikbaar in Mijn Hostnet? Vraag je upgrade dan aan via een ticket. Vermeld daarbij de onderstaande gegevens, zodat we jouw upgrade snel kunnen verwerken:
- welke dienst je wilt upgraden;
- naar welk pakket je wilt upgraden;
- met welke looptijd de nieuwe dienst moet worden opgeleverd: 3 of 12 maanden.
- akkoord voor de kosten van het pakket.
VPS upgraden
Bekijk in onze handleiding Kan ik mijn VPS uitbreiden? hoe je kunt overstappen naar een grotere server.
Upgrade annuleren
Wil je jouw dienst toch niet upgraden? Dan kun je jouw upgrade tot een dag vóór de upgrade-datum annuleren.
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op de dienst die ge-upgradet gaat worden.
- Klik bij de blauwe melding op 'Upgrade annuleren' en volg de stappen.