Managed VPS
Een Managed VPS wordt door Hostnet beheerd. Dit betekent dat Hostnet 24 uur per dag de diensten op de server monitort en binnen 3 uur anticipeert bij incidenten met prioriteit 1. Welke diensten onder het beheer vallen, wordt afgesproken in het voortraject. We spreken van een incident wanneer er zich een verstoring voordoet die niet tot de standaardoperatie van een service behoort, en die een interruptie of een vermindering van de kwaliteit van de service kan veroorzaken.
Heb je extra technische ondersteuning nodig? Dien dan een Verzoek in. De kosten en verdere informatie vind je in het Service Level Agreement voor Managed VPS.
Unmanaged VPS
Bij een Unmanaged VPS verleent Hostnet standaard support. Dit betekent dat wij hulp bieden in geval van storingen op de hardware van de server of wanneer er problemen zijn met het netwerk. Omdat je zelf root-toegang hebt, kun je overige problemen zelf verhelpen of de hulp van Hostnet inschakelen tegen een uurtarief.
Is er een probleem met de software op de server? Het is mogelijk om tegen betaling hulp te krijgen van onze systeembeheerders. Hiervoor dien je een Verzoek in via Mijn Hostnet. Wij rekenen hiervoor een uurtarief van € 60 in tijdsblokken van 10 minuten.