Via Hostnet Webmail kun je een afwezigheidsmelding aanmaken. Wanneer iemand jou een e-mail verstuurt, ontvangt diegene een automatisch bericht dat je niet aanwezig bent.
Afwezigheidsmelding aanmaken
Via de onderstaande stappen stel je eenvoudig een afwezigheidsmelding in:
- Log in op Hostnet Webmail.
- Klik rechtsboven in de menubalk op het tandwiel.
- Klik op ‘Instellingen’.
- Klik in het linkermenu op ‘E-mail’ > ‘Afwezigheidsmelding’.
- Voer onder de kop ‘Onderwerp’ een onderwerp in.
- Voer onder de kop ‘Tekst’ een tekst in die je wilt versturen.
- Schakel de melding in voor de gewenste adressen door deze aan te vinken.
- Stel eventueel een begin- en einddatum in.
- De instellingen hoef je niet op te slaan. Dit gebeurt automatisch. Je kunt de afwezigheidsmelding controleren via ‘E-mail’ > ‘Filter Regels’.
De afwezigheidsmelding is nu aangemaakt.
De afwezigheidsmelding vaker of minder vaak versturen
Standaard ontvangt de afzender 1 keer in de 7 dagen jouw afwezigheidsmelding. Wil je de melding vaker of minder vaak versturen? Pas dan het aantal dagen aan. Dit stel je in via ‘Aantal dagen tussen afwezigheidsmeldingen naar dezelfde afzender'.