Wanneer je telefonisch contact opneemt met onze Klantenservice, kan het voorkomen dat we je vragen om TeamViewer te downloaden. TeamViewer is een programma waarmee we je op afstand kunnen helpen. Zo kunnen we je beter ondersteunen bij bijvoorbeeld het wijzigen van de instellingen in een e-mailprogramma.
TeamViewer downloaden en openen
- Ga naar https://www.hostnet.nl/klantenservice/teamviewer.
- Klik op 'MacOS'.
- TeamViewer wordt nu gedownload op je computer. Zodra het downloaden klaar is, open je de download via het 'openen in nieuw venster'-icoon.
- Dubbelklik op het TeamViewer-icoon. Mogelijk ontvang je nu een waarschuwing met de vraag of je TeamViewer inderdaad wil openen. Kies dan voor 'Open'.
- Tot slot toont TeamViewer je een uniek ID-nummer en wachtwoord. Deze gegevens heeft onze Klantenservice nodig om jouw scherm te kunnen bekijken via TeamViewer.
TeamViewer toestemming geven op MacOS 10.14 en hoger
Gebruik je MacOS 10.14 of hoger? Dan wordt je ID-nummer en wachtwoord niet direct getoond. Het is eerst nodig om TeamViewer toestemming te geven voor het delen van je beeldscherm en het bewegen van je muis. Dit doe je via de pop-up die automatisch verschijnt.
- Klik in de pop-up naast 'Schermopname' op 'Toegang vragen'.
- Klik in de pop-up op 'Open systeemvoorkeuren'.
- Linksonder zie je een hangslot. Klik op het hangslot en voer de logingegevens in van het beheerdersaccount.
- Plaats een vinkje naast 'TeamViewer' om toestemming te geven.
Toestemming geven voor de muis
Om TeamViewer ook rechten te geven om de muis te laten bewegen, herhaal je de bovenstaande stappen voor de optie 'Toegankelijkheid'. Als zowel 'Schermopname' als 'Toegankelijkheid' een groen bolletje tonen met 'Toegestaan', kunnen we met je meekijken en de muis bewegen.