We begrijpen dat er na een overlijden veel op je afkomt als nabestaande en we willen je zo veel mogelijk ontzorgen. Wil je dit proces zo eenvoudig mogelijk maken? Stuur dan een kopie van de overlijdensakte naar helpdesk@hostnet.nl. Vermeld hierbij ook een klant- of factuurnummer, zodat wij je snel verder kunnen helpen. Voor een bedrijfsaccount hebben wij ook een recent uittreksel van de KvK nodig. Wij nemen vervolgens contact met je op om alles verder af te handelen.
Mocht je meer willen weten over de gang van zaken, dan kan je deze informatie hieronder vinden.
Waar moet je rekening mee houden?
Data die bij ons op de server opgeslagen staat, zoals emails en websitebestanden, wordt bij een overlijden deel van de nalatenschap. Als de overledene een particulier account bij ons heeft, dan is de testamentair executeur gemachtigd om over het account en de diensten te beslissen.
Als de overledene de contactpersoon was voor een bedrijfsaccount, dan blijft het bedrijf de eigenaar van de diensten. Een eventuele andere eigenaar kan dan ingesteld worden als contactpersoon. Mocht het om een eenmanszaak gaan, dan gelden dezelfde regels als bij een particulier account.
Wat hebben wij nodig?
Akte van overlijden
In alle gevallen hebben wij een kopie van de overlijdensakte nodig voordat we iets aan een account kunnen veranderen.
Uittreksel KvK
In het geval van een bedrijfsaccount hebben wij ook een uittreksel van het KvK nodig die niet ouder is dan drie maanden.
Wat zijn de volgende stappen?
Zodra wij de nodige documenten hebben ontvangen op helpdesk@hostnet.nl kijken wij naar het specifieke account. Zo kunnen wij de juiste context en uitleg geven over de volgende stappen. Deze zijn namelijk afhankelijk van het type account en jouw wensen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het overzetten van diensten, het opzeggen van contracten en het afhandelen van de financiën. Ook is het behoud van data zoals mails en website bestanden mogelijk.