In onze Webshop-tool kun je diverse betaalmethoden instellen. Voor de meeste betaalmethoden heb je een Stripe-account nodig. In deze handleiding lees je hoe je jouw Stripe-account aanmaakt en vervolgens de betaalmethode(n) van jouw keus instelt.
Stripe-account aanmaken en koppelen
- Log in op je webshop via Mijn Hostnet.
- Kies in het linkermenu voor 'Instellingen'.
- Klik op 'Betalen'.
- Selecteer 'Stripe' als betaalmethode.
- Een pop-up opent. Klik op 'Verbind met Stripe'. Je wordt nu doorgestuurd naar Stripe.
Bestaand Stripe-account koppelen
Heb je al een Stripe-account? Vul dan het bijbehorende e-mailadres in en log in op je account. Je kunt nu jouw account via de knop 'Koppelen' verbinden met je webshop.
Nieuw Stripe-account aanmaken
Als je nog geen Stripe-account hebt, dan maak je dit eenvoudig aan:
- Vul in de omgeving van Stripe je e-mailadres in.
- Kies een wachtwoord en klik op 'Doorgaan'.
- Volg de stappen en vul steeds de gevraagde gegevens in. Gegevens die je nodig hebt, zijn onder andere je bedrijfsgegevens (zoals het adres en het btw-nummer), jouw contactgegevens en je IBAN.
- Ben je bij de laatste stap? Klik dan op 'Gereed'. Jouw nieuwe account wordt nu gekoppeld aan je webshop en je wordt teruggestuurd naar jouw webshop-omgeving.
- Je ontvangt ter verificatie een e-mail van Stripe. Klik op de link in deze e-mail om je account te bevestigen.
Koppeling controleren en betaalmethoden instellen
Controleer in het onderdeel 'Betaalmethoden' binnen je webshop of 'Stripe' aangevinkt staat en of jouw e-mailadres naast het vinkje vermeld wordt. Is dit het geval? Dan worden creditcardbetalingen nu automatisch geactiveerd voor jouw webshop. Wil je dit niet, dan kun je het vinkje bij 'Creditcard' weghalen. De overige Stripe-betaalmethoden kun je instellen via de handleidingen hieronder:
iDEAL instellen in je webshop
Bancontact instellen in je webshop
Giropay instellen in je webshop
Sofort instellen in je webshop