Gebruik je Microsoft 365? Dan heb je in ieder geval een beheerdersaccount. Daarnaast heb je mogelijk extra beheerdersaccounts en gebruikersaccounts aangemaakt. Bijvoorbeeld voor collega's of teamleden. Wanneer je het wachtwoord voor een of meerdere accounts vergeten bent, kun je dit eenvoudig herstellen. Je kiest zelf of je dit via Mijn Hostnet doet, of via de Microsoft 365-omgeving.
Wachtwoord herstellen via Mijn Hostnet
Via Mijn Hostnet kun je zowel het wachtwoord van je beheerdersaccounts als gebruikersaccounts herstellen:
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op je Microsoft 365-dienst.
- Scrol naar 'Accounts'.
- Je ziet nu een lijst met al jouw accounts. Klik op het potlood-icoon achter een account om het betreffende wachtwoord te wijzigen.
- Voer een nieuw wachtwoord in en klik op 'Verzenden'.
Je Microsoft 365-wachtwoord wordt nu gewijzigd.
Wachtwoord herstellen via de Microsoft 365-omgeving
Beschik je nog over het wachtwoord van jouw beheerdersaccount, en wil je het wachtwoord van 1 of meerdere gebruikers herstellen? Via de Microsoft 365-omgeving doe je dit als volgt:
- Log als beheerder in op je Microsoft 365-omgeving.
- Klik op het blok 'Beheer'.
- Ga in het blok 'Gebruikers' naar 'Wachtwoord opnieuw instellen'.
- Vink de gebruiker aan van wie je het wachtwoord wilt instellen.
- Kies voor 'Selecteren'.
- Kies of je automatisch een wachtwoord wilt genereren of dat je een eigen wachtwoord wilt invoeren. In het laatste geval vul je in het tekstveld 'Wachtwoord' een nieuw wachtwoord in.
- Selecteer 'Opnieuw instellen'.
Je hebt nu een nieuw wachtwoord ingesteld voor de gebruiker.