Gebruik je een VPS of Performance Hosting? En beschik je over SpamExperts? Dan beheer je deze tool zelf. Dit betekent dat je zelf 'gelockte' (geblokkeerde) identiteiten kunt vrijgeven. In deze handleiding lees je hoe je dit doet.
Wat zijn identiteiten?
Identiteiten zijn individuele domeinen of e-mailadressen. Wanneer een identiteit spam verstuurt of de limieten van het filter overschrijdt, wordt alleen deze identiteit door SpamExperts geblokkeerd. Zo blijven andere e-mailadressen die dezelfde uitgaande mailserver gebruiken, functioneren.
Hoe weet je of een identiteit gelockt is?
Als beheerder word je hierover geïnformeerd door SpamExperts. Je ontvangt dan een e- mail waarin vermeld staat welke identiteiten gelockt zijn en waarom.
Identiteiten vrijgeven
Wil je een gelockte identiteit vrijgeven? Dan volg je de stappen hieronder.
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar ‘Diensten’.
- Ga naar ‘SpamExperts’.
- Log in op het filter onder ‘Uitgaand’.
- Ga onder ‘Uitgaand’ naar ‘Identiteiten beheren’. Hier zie je een overzicht van alle gelockte identiteiten.
- Selecteer de identiteit die je wilt vrijgeven.
- Kies voor ‘Verwijderen’.
- Sla de wijziging op. De identiteit kan nu weer mailen via het spamfilter.