Wanneer je niet kunt inloggen op je mailbox, staat er een foutmelding vermeld op de inlogomgeving. Lees in dit artikel wat de oorzaak kan zijn van zo'n foutmelding.
Verkeerde logingegevens
Meestal is de oorzaak een foutieve combinatie van loginnaam en wachtwoord. Je kunt een nieuw wachtwoord voor je mailbox instellen via Mijn Hostnet:
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op de domeinnaam waarvan je het e-mailwachtwoord wilt wijzigen.
- Kies voor de tab 'E-mail'.
- Je ziet nu een overzicht van jouw e-mailadressen. Klik achter het betreffende e-mailadres op het menu met de 3 puntjes.
- Klik op 'Wachtwoord wijzigen'.
- Vul je nieuwe wachtwoord in.
- Klik op 'Wijzigen'.
Verbinding
Wanneer er geen verbinding gemaakt kan worden met de server, kun je ook niet inloggen. Controleer daarom de instellingen in je e-mailprogramma goed. Hoe je dit doet verschilt per e-mailprogramma:
E-mailinstellingen controleren in Outlook voor Mac
E-mailinstellingen controleren in Outlook 2007
E-mailinstellingen controleren in Outlook 2010
E-mailinstellingen controleren in Outlook 2013
E-mailinstellingen controleren op iPhone of iPad
E-mailinstellingen controleren op Android
E-mailinstellingen controleren op Mail voor Windows 8
E-mailinstellingen controleren in Thunderbird
E-mailinstellingen controleren in Gmail
Onderhoud of storing
Zijn alle bovenstaande zaken in orde, maar krijg je toch geen verbinding met de server? Bekijk dan via onze statuspagina of er onderhoud plaatsvindt of dat er een storing is.