Op deze pagina leggen wij je uit hoe je de e-mailinstellingen in Outlook 2013 controleert voor het juist functioneren van jouw diensten bij Hostnet. Hiervoor moet je eerst jouw e-mailadres instellen in Outlook 2013.
Serverinstellingen
- Klik in het menu van Outlook op 'Bestand'.
- Klik op 'Accountinstellingen'.
- Klik in het menu nogmaals op 'Accountinstellingen'.
- Selecteer het e-mailaccount waarvoor je de e-mailinstellingen wilt controleren.
- Klik op 'Wijzigen...'.
- Controleer de volgende instellingen:
- De (inkomende) IMAP-server: imap.hostnet.nl
- De (uitgaande) SMTP-server: smtp.hostnet.nl
- Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@jouwdomeinnaam.nl)
- Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord
- Wachtwoord onthouden: selecteer deze optie
Geavanceerde instellingen
- Klik rechts onderin op 'Meer instellingen...'.
- Open het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'.
- Vink 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' aan.
- Selecteer 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail'.
- Open het tabblad 'Geavanceerd'. Controleer de volgende instellingen:
- Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig: vink deze optie aan
- Poortnummer inkomende e-mail: 993 (of 995 bij POP3)
- Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: TLS
- Poortnummer uitgaande e-mail: 587
- Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.
- Klik op 'Volgende'.
- Sluit de instellingen door op 'Voltooien' te klikken.