Op deze pagina leggen wij je uit hoe je de e-mailinstellingen in Outlook voor Mac controleert voor het juist functioneren van jouw diensten bij Hostnet. Hiervoor moet je eerst jouw e-mailadres instellen in Outlook voor Mac.
E-mailaccount openen
- Klik in het menu op 'Outlook'.
- Klik op 'Voorkeuren...'.
- Klik op 'Accounts'.
- Selecteer het e-mailaccount waarvoor je de e-mailinstellingen wilt controleren.
Instellingen controleren
- Controleer de volgende instellingen:
- E-mailadres: jouw volledige e-mailadres
- Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord
- Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@jouwdomeinnaam.nl)
- De (inkomende) IMAP-server: imap.hostnet.nl (of pop3.hostnet.nl wanneer je gebruik wilt maken van POP3)
- Poort: 993 (of 995 bij POP3)
- SSL gebruiken om een verbinding te maken (aanbevolen): vink deze optie aan
- De (uitgaande) SMTP-server: smtp.hostnet.nl
- Poort: 587
- STARTTLS gebruiken om een verbinding te maken (aanbevolen): vink deze optie aan
- Klik op 'Meer opties...'. Controleer de volgende instellingen:
- Verificatie: hier moet 'Wachtwoord' geselecteerd zijn.
- Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
- Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord.
- Klik op 'OK' om de instellingen voor de uitgaande e-mailserver op te slaan.
- Sluit het venster om alle overige instellingen op te slaan.