Op deze pagina leggen wij je uit hoe je de e-mailinstellingen in het meegeleverde e-mailprogramma van Windows 8 controleert voor het juist functioneren van jouw diensten bij Hostnet. Hiervoor moet je eerst jouw e-mailadres instellen in Mail voor Windows 8.
Instellingen openen
- Open het startscherm door op de 'Windows'-knop te drukken.
- Open de e-mailapplicatie.
- Houd de cursor rechtsboven aan de rand van het scherm. Wanneer het 'Instellingen'-icoon verschijnt, klik je op dit icoon.
- Klik op 'Accounts'.
- Klik op het e-mailaccount waarvan je de e-maildienst bij Hostnet afneemt.
- Kies voor 'Naar accountinstellingen online'.
Instellingen controleren
Controleer de volgende instellingen:
- Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@jouwdomeinnaam.nl)
- Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord
- De (inkomende) IMAP-server: imap.hostnet.nl
- Poort: 993
- Op deze server voor binnenkomende e-mail is SSL vereist: vink deze optie aan
- De (uitgaande) SMTP-server: smtp.hostnet.nl
- Poort: 587
- Op deze server voor uitgaande e-mail is SSL vereist: vink deze optie aan
- Op deze server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist: vink deze optie aan
- Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken om e-mail te versturen en ontvangen: vink deze optie aan
POP-instellingen
Wil je liever het e-mailprotocol POP gebruiken in plaats van IMAP? Gebruik in de bovenstaande stappen dan pop3.hostnet.nl (poort 995) als binnenkomende e-mailserver en smtp.hostnet.nl (poort 587) als uitgaande e-mailserver.