Met e-mail van Hostnet kun je eenvoudig e-mailen met je eigen domeinnaam. Binnen 3 stappen heb je jouw mail ingesteld en kun je aan de slag. In dit artikel leiden we je door de stappen heen.
Stap 1: E-mailadressen aanmaken
We beginnen met het aanmaken van jouw e-mailadressen. Dit regel je eenvoudig via Mijn Hostnet:
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op je domeinnaam.
- Ga naar de tab 'E-mail'.
- Klik op 'E-mailadres toevoegen'.
- Vul het gewenste e-mailadres in.
- Laat 'Ik wil een mailbox' aangevinkt staan.
- Vul je gewenste wachtwoord in.
- Klik op 'Toevoegen'.
Stap 2: Mailen via de Webmail
Zijn je e-mailadressen aangemaakt? Mooi! Dan kun je nu beginnen met mailen. In Mijn Hostnet zie je, naast de knop 'E-mailadres toevoegen', een link naar de Webmail. Door hier in te loggen met je zojuist aangemaakte logingegevens, kun je e-mail lezen en versturen. Handige tips voor het werken met de Webmail vind je in onze handleiding Aan de slag met Hostnet Webmail.
Stap 3: Mail instellen in een e-mailprogramma
Misschien gebruik je al een e-mailprogramma op je computer, telefoon of tablet. Het is handig om je mail bij Hostnet ook in te stellen in dit programma. Zo heb je al je mail op 1 plek. Kies hieronder jouw e-mailprogramma. Wij laten je dan stap voor stap zien hoe je je mail instelt.
E-mailadres instellen op Android
E-mailadres instellen in Gmail
E-mailadres instellen op iPhone of iPad
E-mailadres instellen in Mac Mail
E-mailadres instellen in Mail voor Windows 8
E-mailadres instellen in Outlook
E-mailadres instellen in Thunderbird
Klaar!
Is je e-mail ingesteld in het e-mailprogramma? Gefeliciteerd! Dan heb je nu alle stappen doorlopen. Mocht je onverwacht ergens tegenaan lopen, weet dan dat je altijd contact met ons kunt opnemen.