Zie je de website wel, maar zijn de opmaak en de afbeeldingen verdwenen? Zie je een 404-error wanneer je probeert in te loggen op het WordPress Admin-panel? Vaak komt dit doordat je de sitelocatie hebt gewijzigd in het Admin-panel van WordPress. Deze wijziging alleen is echter niet voldoende om de locatie waar jouw site zichtbaar is te wijzigen.
Bestanden verplaatsen
Om de sitelocatie van je Wordpress-installatie te wijzigen, is het ook nodig om de bestanden op de ftp-server te verplaatsen naar de nieuwe locatie. Dit doe je met behulp van Filezilla. Als dit niet lukt of je om een andere reden de wijziging van de sitelocatie ongedaan wilt maken, kun je dit doen in de database van jouw WordPress-installatie. Daar wijzig je de site-url en de base-url door de volgende stappen te doorlopen:
Inloggen op de database
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op je domeinnaam.
- Kies voor de tab ‘Webhosting’.
- Klik achter de betreffende database op het menu met de 3 puntjes.
- Kies voor 'Inloggen op phpMyAdmin'.
Url's wijzigen
- Klik links in het menu op de naam van de database (de link boven of onder 'information_schema').
- Klik aan de linkerkant op de tabelnaam 'wp_options'.
- Klik bovenaan op het tabblad 'Zoeken'.
- Ga naar de tweede regel. Typ achter 'option_name' de tekst 'siteurl' en druk op de Enter-toets.
- Klik op het potloodje voor de tweede regel.
- Verander de inhoud van het grote veld in de gewenste url.
- Klik op 'Starten'.
- Klik nogmaals op 'Zoeken'.
- Zoek de regel waaronder de option_name 'home' staat en wijzig deze zoals je net ook hebt gedaan.
Je kunt nu weer verder werken met WordPress.