Tip:Dit artikel is een onderdeel van een set artikelen over het herstellen van fouten in WordPress. Als je dit nog niet hebt gedaan, raden we je aan bij het begin te beginnen: Identificeren en verhelpen van fouten in WordPress.
Als je nog kunt inloggen op de WordPress Admin-pagina, dan kun je daar eenvoudig plugins deactiveren. Wanneer het inloggen op de Admin-pagina niet meer lukt, kun je de database gebruiken om plugins uit te schakelen.
Inloggen op de database
Let op:Het is verstandig om, voor je deze stappen doorloopt, een back-up te maken van de database. Een foutje in de database is namelijk snel gemaakt.
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op je domeinnaam.
- Kies voor de tab ‘Webhosting’.
- Klik achter de betreffende database op het menu met de 3 puntjes.
- Kies voor 'Inloggen op phpMyAdmin'.
Plugins uitschakelen
- Klik links in het menu op de naam van de database (de link boven of onder 'information_schema').
- Kies voor de tabelnaam 'wp_options'. Gebruik je een eigen voorzetsel? Kies dan voor 'voorzetsel_options'.
- Zoek de regel 'active_plugins'. Deze is in een standaard installatie meestal op de een-na-laatste pagina in regel 33 te vinden.
- Klik voor de betreffende regel op 'Wijzigen'.
- Sla de inhoud (in het grote veld) veilig op in een tekstbestand op jouw pc en vervang deze door de volgende code:
a:0:{}
- Klik op 'Starten'.
Je kunt nu inloggen in WordPress. Zodra je het probleem hebt verholpen, kun je vanuit de WordPress Admin-pagina de plugins weer activeren. Houd er rekening mee dat je de plugins mogelijk 2 keer moet activeren voordat de wijziging correct wordt opgeslagen.