Met Microsoft 365 kun je efficiënt werken in de cloud. In dit artikel lees je hoe je als beheerder Microsoft 365 instelt. Ook reiken we je een aantal handleidingen aan om als gebruiker met Microsoft 365 aan de slag te gaan.
Microsoft 365 instellen
Log via https://portal.office.com in op jouw Microsoft 365-omgeving. Gebruik de logingegevens die je van ons per e-mail hebt ontvangen. Eenmaal ingelogd maak je direct een nieuw wachtwoord aan. Ga hiervoor via het tandwiel-icoon rechtsboven naar 'Wachtwoord wijzigen'.
Domeinnaam koppelen
Nu je bent ingelogd als beheerder, kun je je domeinnaam koppelen aan Microsoft 365. Dit is alleen mogelijk wanneer je bij Hostnet een domeinnaam hebt geregistreerd.
Waarom je domeinnaam koppelen?
- Bij Microsoft 365 Business Basic en Microsoft 365 Business Standard zit e-mail inbegrepen. Om via Microsoft 365 te e-mailen met jouw domeinnaam, moet je deze eerst koppelen.
- Gebruikersnamen voor Microsoft 365 eindigen standaard op '@[id].onmicrosoft.com'. Door je domeinnaam te koppelen, kun je gebruikersnamen laten eindigen op je eigen domeinnaam. Dit oogt extra professioneel.
Koppel je domeinnaam met behulp van onze handleiding Domeinnaam koppelen aan Microsoft 365. Zijn bovenstaande situaties niet op jou van toepassing? Dan kun je dit overslaan en direct je gebruiker(s) aanmaken.
Eigen gebruiker aanmaken
Je hebt een gebruikersaccount nodig voor jezelf en voor eventuele andere gebruikers.
Gebruiker toevoegen
- Klik in het blok 'Gebruikersbeheer' op 'Gebruiker toevoegen'.
Gegevens invullen
- Vul de gevraagde gegevens in. Noteer ook het wachtwoord of laat de logingegevens doorsturen naar een alternatief e-mailadres.
- Kies voor 'Volgende'.
- Doorloop de stappen om een productlicentie toe te wijzen, optionele instellingen te selecteren en de gegevens te controleren.
- Klaar? Klik dan op 'Toevoegen voltooien'.
Je hebt nu je eigen gebruiker voor Microsoft 365 aangemaakt. Heb je Microsoft 365 voor meer dan 1 gebruiker besteld? Dan kun je met behulp van dit artikel direct de andere gebruikers aanmaken.
Online werken met Microsoft 365
Nu je Microsoft 365 hebt ingesteld, kun je starten met werken in de cloud. Heb je nog niet eerder met Microsoft 365 gewerkt? Dan raden we je aan ook de onderstaande handleidingen te bekijken.
-
De Microsoft 365-omgeving
Lees hoe je je eigen Microsoft 365-account beheert. -
Aan de slag met Office Online
Gebruik de bekende Office-toepassingen vanuit de cloud. -
Office 2016 installeren op pc, Mac, smartphone en tablet
Installeer de Office-toepassingen op je eigen apparaat. -
Aan de slag met OneDrive
Ontdek hoe je in de cloud bestanden maakt en deelt. -
Aan de slag met Exchange e-mail
Leer hoe je de Outlook-toepassingen gebruikt. -
Extra beveiligingsmaatregelen
Werk veilig in de cloud: hier lees je onze tips.