Let op:Uit onze ervaring is gebleken dat de meeste foutmeldingen ontstaan door een onjuist wachtwoord. Controleer daarom eerst het wachtwoord van je mailbox. Via onze webmail omgeving kun je inloggen en kijken of deze werkt. Indien je wachtwoord onjuist is kun je hem op deze manier wijzigen.
Microsoft Outlook is een van de meest gebruikte e-mailprogramma's. Op deze pagina leggen wij uit hoe je Outlook 2016 of Outlook 2019 instelt om jouw e-mail bij Hostnet op te halen.
Account toevoegen
- Open Outlook 2016 of Outlook 2019.
- Klik in het menu op 'Bestand'.
- Kies voor 'Account toevoegen'.
- Vul je e-mailadres in.
- Klik op 'Geavanceerde opties'.
- Vink de optie 'Ik wil mijn account handmatig instellen' aan.
- Klik op 'Verbinding maken'.
IMAP-instellingen
We raden je aan jouw e-mail in te stellen volgens het IMAP-protocol:
- Selecteer 'IMAP' als accounttype.
- Vul bij de inkomende e-mail het volgende in:
- (Binnenkomende) IMAP-server: imap.hostnet.nl
- Poort: 993
- Versleutelingsmethode: 'SSL/TLS'
- 'Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen': laat dit uitgevinkt staan
- Vul bij de uitgaande e-mail het volgende in:
- (Uitgaande) SMTP-server: smtp.hostnet.nl
- Poort: 587
- Versleutelingsmethode: 'STARTTLS'
- 'Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen': laat dit uitgevinkt staan
POP-instellingen
Wil je liever het e-mailprotocol POP gebruiken in plaats van IMAP? Gebruik in de bovenstaande stappen dan pop3.hostnet.nl (poort 995) als binnenkomende e-mailserver en smtp.hostnet.nl (poort 587) als uitgaande e-mailserver.
Verbinding maken
- Klik op 'Volgende'.
- Vul het wachtwoord van het account in.
- Klik op 'Verbinding maken'.
- Klik op 'OK'.
Je e-mailadres is nu ingesteld in Outlook 2016 of Outlook 2019.
Let op:Het is mogelijk dat na het instellen nog een wijziging van de IMAP-hoofdmap is vereist om de e-mail volledig correct werkend te krijgen.