In Outlook 2013 en Outlook 2016 en 2019 werkt de configuratie van de IMAP-mappen anders dan in eerdere versies van Outlook. Het is hierdoor mogelijk dat Outlook de mappen op de server niet correct herkent, en daardoor verzonden e-mails bijvoorbeeld niet opslaat. Ook is het mogelijk dat je e-mails niet meer kunt verwijderen. Om dit te voorkomen, wijzig je de hoofdmap in Outlook. Hiervoor volg je de onderstaande stappen.
Let op: Maak een back-up van je e-mail voordat je onderstaande stappen volgt. Wanneer je de IMAP-hoofdmap wijzigt, kunnen je lokale mappen namelijk verwijderd worden door Outlook.
Outlook 2013 en ouder
- Open Outlook.
- Klik op 'Bestand'.
- Klik op 'Accountinstellingen'.
- Kies voor 'Accountinstellingen…'.
- Dubbelklik op je IMAP-e-mailaccount.
- Klik op 'Meer instellingen'.
- Klik op het tabblad 'Geavanceerd'.
- Onder 'mappen' voer je 'INBOX' in als hoofdmap.
- Klik op 'OK'.
- Herstart Outlook.
Outlook 2016 en 2019
- Open Outlook.
- Klik op 'Bestand'.
- Klik op 'Accountinstellingen'.
- Kies voor 'Accountinstellingen…'.
- Dubbelklik op je IMAP-e-mailaccount.
- Vul bij 'Pad van hoofdmap' 'INBOX' in als hoofdmap.
- Klik op 'Volgende'.
- Klik op 'Gereed'
- Herstart Outlook.
Houd er rekening mee dat het nog even kan duren voordat Outlook alle mappen opnieuw heeft gesynchroniseerd. Daarna zouden de IMAP-mappen naar behoren moeten werken.
Tip:Gebruik je een oudere versie van Outlook, en wil je de IMAP-hoofdmap wijzigen? Neem voor hulp contact op met onze Klantenservice.