PayPal is een van de betaalmethoden die je kunt aanbieden in je webshop. In deze handleiding leggen we uit hoe je aan de slag gaat.
Let op:Je hebt een zakelijk PayPal-account nodig om PayPal te laten werken in je webshop. Heb je al een privéaccount? Dan kun je dit omzetten naar een zakelijk account. Bekijk voor instructies PayPal's eigen handleiding.
PayPal activeren
- Log in op je webshop via Mijn Hostnet.
- Ga in het menu aan de linkerkant naar' Instellingen' en daarna 'Betalen'.
- Activeer de schuifknop voor PayPal.
- Klik op 'Verbinden' in de pop-up.
- Het PayPal-platform wordt in een nieuw venster geopend. Je kunt nu een bestaand PayPal-account koppelen of een nieuw account aanmaken. Volg hieronder de stappen voor jouw situatie:
Bestaand account koppelen
- Voer het e-mailadres en wachtwoord van je PayPal-gebruiker in.
- Nadat je het e-mailadres hebt ingevoerd, word je automatisch teruggeleid naar je webshop. Gebeurt dit niet? Klik dan op 'Terug naar one.com'.
Nieuw account aanmaken en koppelen
- Voer het e-mailadres in dat je wilt gebruiken voor je nieuwe account.
- Volg het installatieproces. Je wordt gevraagd basisgegevens over je bedrijf op te geven.
- Zodra je klaar bent met het proces en je account is aangemaakt, klik je op 'Terug naar one.com' als je niet automatisch wordt doorgestuurd.
- Je ontvangt per e-mail een link om je PayPal-account te activeren. Klik op deze link. Of activeer je account via de website van Paypal.
Let op:PayPal kan jou na de eerste installatie vragen om aanvullende informatie over je bedrijf. In dit geval krijg je een aparte e-mail met een link . Deze link brengt je rechtstreeks naar de omgeving waar je deze informatie kunt toevoegen.
PayPal-koppeling controleren
Paypal is nu actief als betaalmethode in je webshop. Je kunt dit controleren door een bestelling te plaatsen in je webshop. Het PayPal-logo verschijnt nu tijdens het afrekenen.