Gebruik je onze Webshop-tool en gaat er iets mis met het ontvangen van betalingen via creditcard, iDEAL, Giropay, Bancontact of Sofort? Dan is de betreffende betaalmethode waarschijnlijk nog niet actief in Stripe. Je lost dit eenvoudig op via de Stripe-instellingen.
Tip:Om betalingen via creditcard, iDEAL, Giropay, Bancontact of Sofort te ontvangen, moet je jouw webshop koppelen aan Stripe. Heb je dit nog niet gedaan? Zorg dan dat je eerst jouw webshop koppelt aan Stripe en daarna de gewenste betaalmethoden instelt.
Instellingen in Stripe controleren
- Log in op het Dashboard van Stripe.
- Ga in het linkermenu naar 'Settings'.
- Kies voor 'Payment Methods'.
- Er verschijnt een overzicht van de beschikbare betaalmethoden. Per betaalmethode zie je een van de volgende meldingen:
- Live
De betaalmethode is al geactiveerd. Heb je de betaalmethode nog niet geconfigureerd? Dan zie je een knop met de tekst 'Configure'. Gebruik deze knop om de betaalmethode naar wens in te stellen. - Pending
De betaalmethode wordt op dit moment geactiveerd. Dit duurt maximaal 48 uur. Is de betaalmethode na 48 uur nog niet geactiveerd? Neem dat contact op met Stripe. - Additional information required
Er is meer informatie nodig om de betaalmethode te activeren. Je geeft de extra informatie door via de knop 'Provide info'. - Testmode
De betaalmethode is nog niet geactiveerd. Doe dit alsnog via de knop 'Activate'.
- Live
- Zodra je jouw betaalmethode geactiveerd en geconfigureerd hebt, zul je weer betalingen in jouw webshop ontvangen.
Let op:In jouw Stripe-overzicht worden meer betaalmethoden getoond dan dat er in de Webshop-tool beschikbaar zijn. In jouw webshop kun je alleen de betaalmethoden creditcard, iDEAL, Giropay, Bancontact en Sofort gebruiken via Stripe. Het heeft daarom geen zin om ook andere betaalmethoden te activeren in Stripe.