Gebruik je onze Webshop-tool en wil je meer inzicht krijgen in het gedrag van bezoekers? Dan kun je een Facebook-pixel toevoegen aan je webshop. Ook kun je de pixel gebruiken om gerichte campagnes te creƫren. In deze handleiding lees je hoe je de Facebook-pixel aanmaakt en koppelt aan jouw webshop.
Let op:Je koppelt de Facebook-pixel via Website Builder. Daarom is deze handleiding alleen geschikt voor webshops die gepubliceerd zijn met Website Builder. De handleiding is niet geschikt voor webshops die zijn gepubliceerd met 1-click winkel.
Facebook-pixel aanmaken
- Open Facebook Gebeurtenisbeheer (ook bekend als 'Facebook Events Manager').
- Klik onder de Facebook-pixelsectie op 'Aan de slag'.
- Kies een pixelnaam en noteer de url van je webshop.
- Klik op 'Aanmaken'.
- Kopieer onder 'Data Sources' het pixel-ID. Dit ID is te herkennen aan een reeks getallen.
Pixel-ID koppelen aan Website Builder
- Log in op Website Builder via Mijn Hostnet.
- Kies via het menu rechtsboven voor 'Instellingen'.
- Klik in het linkermenu op 'Tracking'.
- Ga naar 'Facebook Pixel' en plak hier het pixel-ID.
- Klik op 'Klaar'.
- Klik bovenaan op 'Opslaan' en daarna op 'Publiceren' om je wijzigingen te publiceren.
Facebook-pixel testen
Heb je jouw site gepubliceerd? Wacht dan enkele minuten en ga daarna terug naar Facebook. Hier kun je testen of de pixel correct gekoppeld is aan Website Builder.
- Ga terug naar de Facebook-pixelsectie binnen Facebook Gebeurtenisbeheer.
- Scrol naar stap 4 en voer de url van je webshop in.
- Kies voor 'Testverkeer verzenden'.
- Zie je de status 'Actief'? Dan is de Facebook-pixel correct gekoppeld aan Website Builder.