Heb je per e-mail van ons te horen gekregen dat jouw VPS gemigreerd wordt vanwege onderhoud? Bekijk op deze pagina alle info over jouw migratie.
Waarom wordt mijn VPS gemigreerd?
Dit is nodig omdat de hardware waar je VPS op draait, vernieuwd moet worden. Zo'n vernieuwing van de hardware kun je zien als een grotere vorm van onderhoud. In tegenstelling tot regulier onderhoud, wordt de VPS bij een vernieuwing van hardware verplaatst (gemigreerd) naar een andere fysieke server.
Wat houdt de migratie in?
De migratie houdt in dat je VPS op andere hardware wordt geplaatst. Er verandert niets aan je contract, de prijs, je Mijn Hostnet-omgeving of de data en instellingen op je VPS.
Moet ik vooraf een back-up maken?
Wij raden je in alle gevallen aan om regelmatig back-ups te maken van je server. Het is echter niet nodig om specifiek voor deze migratie een back-up te maken; de migratie heeft geen invloed op de data op jouw VPS.
Ondervindt mijn server downtime tijdens de migratie?
Ja, dit kunnen we helaas niet voorkomen. Je VPS is tijdens de gehele migratie offline. Gelukkig duren de meeste migraties minder dan 15 minuten. In je migratie-overzicht binnen Mijn Hostnet kun je zien hoe lang we verwachten dat jouw migratie duurt.
Waar vind ik mijn migratie-overzicht?
Je vindt jouw migratie-overzicht in Mijn Hostnet. Zodra je bent ingelogd, zie je op het dashboard een blauwe knop met de tekst 'Bekijk je migratie-overzicht'. Klik op deze knop om jouw migratie-overzicht te openen. Ook vind je in de aankondigingsmail van de migratie een directe link naar jouw migratie-overzicht.
Kan ik een ander migratiemoment kiezen?
Ja, dat kan in het migratie-overzicht binnen Mijn Hostnet. Alleen de in Mijn Hostnet genoemde momenten zijn beschikbaar. Wanneer jouw migratie niet goed uitkomt, kun je dus het best tijdig een ander moment kiezen.
Mijn VPS wordt binnenkort gemigreerd. Kan ik tot die tijd de VPS aanpassen?
Ja, je kunt gewoon aanpassingen maken. Wil je jouw VPS uitbreiden met extra schijfruimte? De extra schijfruimte kan invloed hebben op de duur van de migratie. Mogelijk moeten we jouw ingeplande migratie verplaatsen, omdat het eerdere tijdslot niet meer past. We informeren je in dit geval per e-mail.
Let op: Tijdens de migratie kun je jouw VPS niet aanpassen of beheren. Wacht dan even af totdat de migratie is afgerond.
Kan ik een herinnering ontvangen voor de aankomende migratie?
Ja, dit kun je zelf instellen. Ga hiervoor naar het migratie-overzicht in Mijn Hostnet.
Wat kan ik doen als mijn migratie langer duurt dan verwacht?
Duurt de migratie meer dan 20% langer dan verwacht? Dan kun je in het migratie-overzicht binnen Mijn Hostnet de migratie annuleren. De migratie wordt dan opnieuw ingepland over 30 dagen.
Waarom is mijn migratie door Hostnet geannuleerd?
Als wij je migratie annuleren, dan betekent dit dat er iets niet lukte tijdens de migratie. We zetten jouw server dan weer terug op de oude hardware. Daarna onderzoeken wij wat er precies mis ging en plannen we de migratie opnieuw in.
Hoe weet ik of mijn migratie afgerond is?
Zodra je migratie succesvol afgerond is, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Ook in het migratie-overzicht binnen Mijn Hostnet kun je controleren of de migratie al afgerond is.
Sinds de migratie is er iets mis met mijn server. Wat kan ik doen?
Na de migratie moet je server hetzelfde werken als voorheen. Is dat niet het geval? Neem contact op met onze Klantenservice, dan helpen wij je verder.