Ja, het is mogelijk om een dienst te downgraden aan het einde van de huidige contractperiode. Bekijk hieronder de mogelijkheden.
Websitepakket downgraden naar een e-mailpakket
Onze webhostingpakketten, WordPress-pakketten, Website Builder-pakketten en Website Maker-pakketten kun je zelf downgraden naar een e-mailpakket:
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op de dienst die je wilt downgraden.
- Ga naar de tab 'Uitbreiden'.
- Vraag onder 'Downgraden' jouw downgrade aan.
Downgraden via een ticket
Is de downgrade van jouw keuze niet beschikbaar in Mijn Hostnet? Vraag je downgrade dan aan via een ticket. Vermeld daarbij de onderstaande gegevens, zodat we jouw downgrade snel kunnen verwerken:
- welke dienst je wilt downgraden;
- jouw akkoord voor het dataverlies* dat met de downgrade zal ontstaan;
- naar welk pakket je wilt downgraden;
- met welke looptijd de nieuwe dienst moet worden opgeleverd: 3 of 12 maanden.
* Bij een downgrade kan data verloren gaan. Dit betekent dat je website en/of e-mail worden verwijderd. Door vóór de downgrade een back-up te maken, kun je jouw data behouden en afhankelijk van het nieuwe pakket de data terugplaatsen.
VPS downgraden
Bekijk in onze handleiding Kan ik mijn VPS downgraden? hoe je kunt overstappen naar een kleinere server.
Downgrade annuleren
Wil je jouw dienst toch niet downgraden? Dan kun je jouw downgrade tot een dag vóór de downgrade-datum annuleren.
- Log in op Mijn Hostnet.
- Ga naar 'Diensten'.
- Klik op de dienst die gedowngradet gaat worden.
- Klik bij de blauwe melding op 'Downgrade annuleren' en volg de stappen.